Hemma igen...

Så var jag tillbaka i Malmö. Kul? Nja, det kan jag inte påstå men så är det alltid när man kommer hem..

Åh, har en telefonförsäljare på tråden... Varför går det inte att avsluta samtalet? Dom bara pratar och pratar... Jag vill inte ha ngn ny telefon! Och def. ingen förhöjd månadsavgift! Blä!

Anyways.. Stockholm var underbart!

På fredagen träffade jag systeryster och så gick vi på AW på 101. Trevligt. På Lördagen mötte vi upp med modern och shoppade... Blev bla ett par underbara nya skor från Zara. Lila mocka. 10 cm stilettklack. Remmar. KÄRLEK kallas det!!!

Nåväl. På em mötte vi upp med familjen Wachtmeister, Fika utomhus i Kungsträdgården! Det var underbart, ngt kallt men vad gör man inte för våren? Blev nog lite sena för sen fick vi bråttom att byta om till kvällen och sen hem till Louise på för-fördrink. Dom bor i en söt lägenhet på Östermalm men vi hann bara stanna en halvtimme för sen hade vi bord på Prime Winebar där gråsuggan hade beställt in champagne till alla trots att han inte var med. Sprang på en gammal.. eh.. bekant.. eh... Nåväl.. Efter en speed-drink där rusade vi vidare för middag på DeVille. Och vilken middag, vi ägde stället och på söndagen hade jag så ont i skrattmusklerna så det var absurt... Mycket vin, mer vin och ännu mera vin. Vin, vin, vin och vin! Haha...

Nåja, på söndagen blev det lunch hos syster och gråsuggan. Väldigt gott. Efter det tvingade vi oss ut på en promenad runt Hammarby Sjöstad för att sen ta tunnelbanan in till stan och baletten på konserthuset.

Svansjön med Marianna Ryzhkina och Andrei Uvarov från Bolshoiteatern i Moskva och hela Moldaviska nationalbaletten. Herregud vad duktiga de är! Fantastisk musik och otroliga dansare. Vilka kroppar! Tydligen äter de mest kött och fisk. och uppenbarligen inte så mkt heller. Sen stretchar de över 2 h varje dag. Alltid. Även julafton. Och bara att snurra 28 varv på en tå är... Well... Galet.




Och jag kan förstå varför balett blev populärt. Det beror på en sak. Trikåer. Sitter du på första raden har du hela paketet väl synligt hoppandes framför dig. Ganska underhållande.



Haha. Bemme kommer hem på torsdag. I cant wait.
Jag ska tillbaka till Stockholm veckan efter påsk tänkte jag. Måste ju börja vänja mig vid min nya stad.. Bye Bye Malmö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0